keskiviikko 11. maaliskuuta 2009

Uni

Oripäivien alkuun on tasan viikko. Ei siis mikään ihme, että oripäivät tunkevat jo uniinkin.

Tapahtumapaikka: Ypäjän vitostalli.
Tilanne: juuri ennen eläinlääkärin tarkastusta
Henkilöt: minä, mieheni ja Durando

Minä: -Ei sitä Durandoa voi viedä eläinlääkärin tarkastukseen. Nehän huomaa viimeistään siinä että se on ruuna.
Mieheni: -No, olisit ajatellut sitä hiukan aikaisemmin. Nyt on kuitenkin meidän vuoro, anna hevonen, niin vien sen. Se on ilmoitettu ja maksettukin.
Minä: -Et vie sitä. Kyllä se eläinlääkäri huomaa, että se on ruuna viimeistään silloin, kun koittaa sen palleja. Nyt kuule lähetään pois täältä nopeasti. Laitan Durandon koppiin niin, että kukaan ei huomaa.

Uni loppui tähän.

Niinpä. Olen yrittänyt miettiä, mikä on tämän unen syvämerkitys, tulkinta. On minulla siitä muutama teoria. Mutta enneunena sisältö ainakin on täysin selvä; keskiviikkona saamme jo lähetteen kotiin. Syy ei luultavasti ole se, että Reiskalta puuttuu pallit vaan jotain muuta.

Ei kommentteja: